Cabinet psihologic Ranga Elena - Servicii
Cand ne adresam unui logoped ?
Parintii sunt primii care observa problemele de insusire si exprimare a limbajului copilului, cum ar fi :
Ø pronuntarea incorecta sau omiterea unuia sau mai multor sunete ;
Ø articularea defectuoasa a cuvintelor ;
Ø repetarea sau prelungirea unor sunete, silabe sau cuvinte ;
Ø vocabular foarte redus ;
Ø vorbirea rapida si partial inteligibila ;
Ø intarzieri in dezvoltarea vorbirii ;
Ø dificultati de scris si citit.
Parintii nu trebuie sa amane rezolvarea problemelor in speranta ca acestea se vor rezolva de la sine, pe masura ce copilul creste, deoarece risca agravarea acestora si efortul pentru recuperare va fi mult mai mare.
Logopedul poate fi consultat pentru a examina copilul si a stabili strategia de interventie adecvata.
Succesul remedierii dificultatilor de limbaj il asigura o buna colaborare intre copil, parinti, logoped si psiholog.
Cu veselie si prin joc copilul invata sa descopere placerea de a vorbi, de a se exprima, de a comunica gandurile si sentimentele sale prin magia sunetelor si a cuvintelor.
Evaluare si interventie psiho- logopedica pentru copiii cu intarziere si tulburari de vorbire, citit si scris:
- intarziere in aparitia si dezvoltarea limbajului
- tulburari de pronuntie- dislalie, rinolalie, dizartrie
- tulburari de ritm si fluenta- balbaiala,
- tulburari de limbaj, citit si scris- dislexia, disgrafia, alexia, agrafia,
- tulburari de dezvoltare a limbajului- mutismul psihogen si retard in dezvoltarea vorbirii.
Evaluarea psiho- logopedica se face dupa criteriul varstei si al dezvoltarii psihice raportat la un nivel de dezvoltare tipica, urmarind mai multe dimensiuni, ca de exemplu : lateralitatea, motricitatea aparatului fonator, auzul fonematic, acuitate auditiva, examinarea vocii, nivelul de intelegere al vorbirii, etc.
Programul de interventie logopedica va avea ca obiective :
- cunoasterea copilului,
- inlaturarea negativismului fata de vorbire,
· creearea increderii in sine,
· creearea unei atitudini pozitive fata de corectarea deficientelor de vorbire,
· dezvoltarea mobilitatii aparatului fonoarticulator, adica exercitiile de miogimnastica privind antrenarea musculaturii maxilo-faciale si pozitionarea corecta a buzelor, obrajilor si limbii pentru pronuntarea corecta a sunetelor,
· dezvoltarea respiratiei corecte: neverbale si verbala,
· exercitii de dezvoltare a auzului fonematic ( ajuta copilul sa recunoasca si sa identifice sunetele in mod corect),
· accesabilitatea si folosirea jocului in terapie,
· introducerea permanenta a progreselor obtinute in contextul normal de comunicare ( in sensul corectarilor permanente).
Obiectivele urmarite prin parcurgerea exercitiilor vizeaza dezvoltarea vocabularului activ, dezvoltarea abilitatilor de intelegere si exprimare dar in acelasi timp si stimularea intelectuala a copilului prescolar prin antrenamentul unor operatii ale gandirii si al unor procese psihice importante: memorie, atentie, imaginatie.
Se va respecta principiul pasilor mici in parcurgerea exercitiilor. Terapeutul va decide in functie de nevoile si potentialul copilului exercitiile si numarul de exersari necesar pentru consolidare.
Unde ne gasiti
Adresa: | Constanta, Str Tudor Vladimirescu, 30 A |
Reper: | Liceul Pedagogic |
Tel: |
0723 580 669 |
Fax: | |
Web: | www.psihologiect.ro |
Facebook: |