03
SepADHD. Psihoterapia copilului/adolescentului cu deficit de atenție și hiperactivitate
Psiholog Elena Iamandi, Cabinet Individual de Psihologie Elena Iamandi
”În spatele oricărui comportament sau diagnostic există un copil care așteaptă să fie văzut, auzit, înțeles, acceptat și iubit.” Oferă-i această ocazie!
Să înțelegem ce este ADHD-ul. Este o tulburare manifestată prin hiperactivitate, distractibilitate și/sau impulsivitate.
Copii/adolescenții cu ADHD sunt ușor distractibili, nu finalizează ceea ce încep și nu sunt interesați de greșelile pe care le fac. Trec cu ușurință de la o situație la alta și sunt instabili emoțional. Ei par iritabili și neliniștiți, incapabili să tolereze frustrarea.
În general acționează îninte de a gândi și nu își așteaptă rândul în timpul desfășurării unei activități. În conversație întrerup, vorbesc prea mult, prea repede, prea tare, spunând tot ceea ce le trece prin minte. ACESTEA SUNT DOAR CÂTEVA DIN CRITERIILE PRIN CARE DSM IV DIAGNOSTICHEAZĂ SINDROMUL DEFICITULUI ATENȚIONAL.
Evaluarea copilului/adolescentului se realizează prin:
- evaluare clinică;
- Interviuri și chestionare pentru părinți și copii profesori;
- evaluări ale comportamentelor făcute de părinți și profesori;
- observarea directă a comportamentului.
Evaluarea și psihoterapia pentru fiecare copil/adolescent este UNICĂ, poate include metodele amintite mai sus, sau pot fi utilizate alte metode și tehnici în funcție de copil/adolescent, nevoile sale, evenimentele semnificative din viața sa.